Pedał hamulca powoli wpadający do podłogi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RomanS
    Elegance
    • 2004
    • 804

    #51
    IMO Jeśli hamulce hamują normalnie a przy wciskaniu dłuższym pedał wchodzi głęboko to przyczyny należało by szukać w serwie bądź ABS. Wywodzę to "metodą nie wprost" :szeroki_usmiech, gdyż dalej w układzie to już tylko hydraulika.
    Płyn nawet kiepski lub zawodniony jest płynem, czyli nieściśliwy (przynajmniej dopóki się nie zagotuje ), przewody giętkie nie puchną bo mają w środku oplot metalowy (tylne na pewno, przednie - nie mam doświadczeń). Pompa, no tu może być przepływ między sekcjami lub wyciek do serwa, ale jeśli wyciek to ubytek płynu każdy w końcu zauważy.
    Co do serwa to kiedyś uparłem się na jego wymianę i po tym fakcie hamulce były jak nowe (działo się to w Golfie 2, ale samo zjawisko stopniowego coraz głebszego wchodzenia pedału hamulca przy ciągłym nacisku w spoczynku zaobserwowałem w kilku różnych VW). Nigdy co prawda nie doszło do niemożności hamowania. Czyli przy normalnej jeździe hamowało normalnie ale przy prztrzymanym wduszaniu na postoju pedał wchodził coraz głębiej, ale też nie do podłogi.

    Co do serwa to nie chodzi mi o uszkodzenie membrany bo wtedy objawy są wyraźne, ale jest tam kilka sprężynek i zaworków i one mogą na skutek zabrudzenia, korozji lub czegoś jeszcze nie pracować całkiem poprawnie.
    Rozebranie serwa jest możliwe ale w warunkach garażowych niełatwe, złożenie jeszcze gorsze, ale najgorsze, że części składowe nie występują jako zamienne. Z reguły serwo wymienia się na nowe.
    Nie twierdzę wcale, że zawsze będzie to serwo, czy pompa ale u mnie wtedy pomogło, tzn. najpierw wymiana pompy (bez efektu) potem serwo no i było dobrze.
    Oczywiście był to układ bez "pomocnika hamowania" (inne czasy), chociaż obecnie też tego nie mam bo auto za stare :wink: i tylko ja jestem decydentem w sprawie nacisku na pedał.
    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

    Komentarz

    • Samiec
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4287
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #52
      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
      Zamieszczone przez Ryży Koń
      Bardzo podobne zaciski miałem w AR156.
      Na temat tego auta się nie wypowiadam.Pracowałem w ASO Alfy :evil:
      A ja wlasnie za hamulce ta alfe pochwale (przynajmniej moj egzemplasz) Tarcze przod i tyl nie wentylowane :shock: Klocki byly zalozne jakies zwykle ferodo ,a hamowalo to zabojczo :shock: Ze wszystkich aut jakim jezdzilem tam po prostu bylo najlepiej.
      Pierwsze km pokonywane ,nie moglem sie przyzwyczaic delikatne musniecie pedalu hamulca i prawie glowa siedzialem w szybie. Przy hamowaniu z wiekszej predkosci efektywnosc tez nie spadala. Hamulce i wyglad mile wspominam z alfy :wink:
      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #53
        Zamieszczone przez Samiec
        Pierwsze km pokonywane ,nie moglem sie przyzwyczaic delikatne musniecie pedalu hamulca i prawie glowa siedzialem w szybie...
        troche OT, ale IMO samo to wcale nie swiadczy o "dobrych" hamulcach, tylko trudnosci z dozowaniem sily hamowana, tak dzialajace heble, zawsze subiektywnie beda wywolywaly wrazenie "lepszych", "ostrzejszych" od powiedzmy "normalnie" dzialajacych hamulcow. ja tak mialem np w escorcie.
        pzdr!
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #54
          AR nie komentuje ( bo design jest fajny ale wykonanie) bo niema czego dwie sprawy w sądzie wygrane jeśli chodzi o model 156 z 99' no co włoska kupa to kupa. A co do chamulców to ja takie lubie jak się lekko musnie jak to piszecie i autko staje w moim AEE tak było a w AGR minimalnie gorzej ale może dlatego że jak narazie ABS wyłączyłem do testów.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #55
            Zamieszczone przez szkoda
            troche OT, ale IMO samo to wcale nie swiadczy o "dobrych" hamulcach, tylko trudnosci z dozowaniem sily hamowana, tak dzialajace heble, zawsze subiektywnie beda wywolywaly wrazenie "lepszych", "ostrzejszych" od powiedzmy "normalnie" dzialajacych hamulcow. ja tak mialem np w escorcie.
            pzdr!
            Z poczatku to jest fakt przyzwyczajnie do czulosci hebli ,ale w zadnym aucie heble nie byly takie czule :twisted:
            Napisalem ze hamulce z wyzszych predkosci wyhamoywaly caly czas bardzo efektywnie. W porownaniu do audi a4 ,nie bylo co porownac ,a teraz z occta to juz wgole.... :roll:
            Doznalem szoku jak po zdjeciu kola przedniego ,oczom ukazal sie widok przednich tarcz nie wentylowanych :shock:
            Ale nie ma co dalej dyskutowac ,kazde auto jest inne W tej chwili bym sie i tak nie zamienil na AR156
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • Paweł
              Drive
              • 2005
              • 84

              #56
              Z tym wpadaniem to chyba tak musi być, zwłąszcza w dieslach. Tu jest pompa vacu i ona daje poddciśnienie na układ. W felci zauważyłem, ze jak pompa padła to po napompowaniu i włączeniu silnika pedał stał sztywno. Po wymianie pompy zjawisko wpadania pedału wystąpiło. Tam nie było ABS ani żadnych takich. Żeby było ciekawiej jedynym objawem uszkodzonej pompy było to, że trzeba mocniej wciskac pedał. W mojej okcie miałem ostatnio kilka sytuacji krytycznych i żeczywiście pedał opadał, ale hamowanie było skuteczne a to chyba najważniejsze
              No i się doczekałem, VectraC, 5dr, 1.9, 150KM

              Komentarz

              • aciu
                Rider
                • 2005
                • 685

                #57
                zyga998, i co problem rozwiązany :?:

                Komentarz

                • Esdes
                  Drive
                  • 2009
                  • 70

                  #58
                  Choć temat stary napiszę dla przestrogi. To że wpada pedał do podłogi to nie jest normalne. Nie może tak być by samemu sobie wydłużac drogę hamowania. Hamulce mają być jak brzytwa, a tylko w ekstremalnych sytuacjach może nam się właczyć ABS i nigdy razem z właczeniem się ABS-u nie toważyszy nam wchodzenie pedału w podłogę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. To że hamujemy na opór a samochód dalej się toczy bo pedał nam ucieka w podłogę to ani działanie ABS-u ani wymówka że niby tak ma być. Ludzie czy wyście oszaleli??? Po szasach jeżdżą też inni i nie może być by po drogach jeździli tacy ryzykanci z niesprawnymi hamulcami. A to że pedał wchodzi w podłogę to świadczy że hamulce są poprostu niesprawne!!!! Nie bądźmy w czasie hamowania jak kalkulatory które obliczają czy też wystarczy nam tego pedału czy też nie!!! Nie oszukujmy się że tak ma być, a co najważniejsze nie oszukujmy innych!!!!! To że pedał wpada znaczy że hamulce są albo zapowietrzone, albo mają nieszczelne przewody co sprawia że do całego systemu, że w całym systemie jest gdzieś powietrze!!! Ciśnienie płynu jest inne a powietrza inne i to dlatego ten nieszczęsny pedał nam wpada!!!Po prost ciecz a powietrze ma inny opór, a raczej powietrze ma jego brak i to dlatego hamulec nam się poddaje!!! Dlatego nie słuchajcie tych na forum którzy piszą że wszystko jest OK, BO UDAJE SIĘ WYHAMOWAĆ. Kiedyś jednak się nie uda i wyrządzimy krzywdę nie sobie a innym i to jest najgorsze co może nas w życiu spotkać!!!!!!!!!!!!!
                  Zawsze szanuję ulicę i ludzi z niej.

                  Komentarz

                  • krokodyljanusz
                    Classic
                    • 2010
                    • 18

                    #59
                    czy ktoś wie jak sie odpowietsza pompe abs

                    [ Dodano: Sob 13 Lut, 10 09:36 ]
                    czy ktoś wie jak sie odpowietsza pompe abs w octavi 1

                    Komentarz

                    • lolo
                      Classic
                      • 2009
                      • 39

                      #60
                      Witam

                      Odgrzewam kotleta żeby zapytać czy komukolwiek udało się rozwiązać problem wpadającego pedału hamulca?

                      To dziwne zjawisko dopadło i moją Octe, (235kkm TDI AHF 99r) stało się to nagle w trakcie jazdy, wystraszyłem się i od razu szukałem wycieku ale oczywiście nie znalazłem. Zaufany mechanior pewniakiem postawił na pompę, dziś wstawiona nowa i to samo :evil:

                      Jeszcze jedno zdanie do tych którzy twierdzą że ten typ tak ma, BZDURA ! do tej pory nigdy nie było zjawiska "pływającego" zapadającego pedału hamulca i szanowni forumowicze musieliście nabyć swoje skody już z takim uszkodzeniem i wydaje się Wam albo ktoś wmawia że to jest OK.

                      Pozdr. Tomasz.

                      Komentarz

                      • splawik
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1292

                        #61
                        Dziś zajechałem (swoją A6 C5 `99 ze starym poczciwym 1.9TDI AFN) na stacje, nadymałem oponki i w droge. No i od tego momentu zonk. Stoje i trzymam lekko hamulec, a on sie powoli zapada. Jade hamuje spokojnie, a on sie zapada coraz mocniej i coraz słabiej hamuje. Jade szybko wciskam , wpada momentalnie do podłogi, hamuje całkiem całkiem ale na mokrym nie załącza się nawet ABS, jak już prawie stoję to czuć, że hamulce prawie nie hamują. 250kkm przebiegu. Pierwsza zima ze śniegiem i mrozami dla audika. Po polsce zrobiłem 8kkm i było wszystko ok. Pedał chodził dość twardo od samego początku ładnie hamowało jak brzytwa.

                        Jakieś pomysły zanim mechanik wymieni mi pół auta?

                        Pozdrawiam.
                        A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                        AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                        O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                        -------------------------------------------------
                        Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                        Komentarz

                        • Esdes
                          Drive
                          • 2009
                          • 70

                          #62
                          1.z tył bembny czy tarcze?
                          2. Płyn hamulcowy sprawdzałeś? Ile go jest?
                          3. Kiedy był wymieniany wcześniej płyn hamulcowy? Minęło 2 lata o ostatniej wyminy?
                          4. Zimy w Polsce w tym roku nie koniecznie są gorsze jak w Niemczech.
                          Zawsze szanuję ulicę i ludzi z niej.

                          Komentarz

                          • splawik
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1292

                            #63
                            1. Z tyłu tarcze
                            2. Wczoraj poszedłem z laptopem sprawdzić błędy, przekręcam kluczyk i świeci się kontrolka płynu hamulcowego, w zbiorniczku rzeczywiście jakby nic nie było. Na początku gdy pedał zaczął wpadać płyn był na max bo sprawdzałem i tak dojechałem do domu.
                            3. to już myśle że nie ma znaczenia, ale nie wiem.
                            4. Auto nie jest z niemiec, jak widziało śnieg to tylko w TV (mówie tu o prawdziwym pożądnym śniegu i mrozach)
                            A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                            AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                            O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                            -------------------------------------------------
                            Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                            Komentarz

                            • Esdes
                              Drive
                              • 2009
                              • 70

                              #64
                              1 Musi być gdzie przeciek. Najczęściej przy kołach - posprawdzaj gdzie upływa ten płyn.
                              2, Płyn hamulcowy jest hydroskopijny a więc wchłania wilgoć czyli wodę. Znaczy to że po czasie traci swoje wartości gdyż jakby to najprościej wytłumaczyć - za dużo w nim wody, a więc w mrozy płyn poprostu przymarza - to przez tą wodę w nim, warto więc raz na dwa lata płyn hamulcowy wymieniać.
                              Zawsze szanuję ulicę i ludzi z niej.

                              Komentarz

                              • RomanS
                                Elegance
                                • 2004
                                • 804

                                #65
                                Zamieszczone przez Esdes
                                2, Płyn hamulcowy jest hydroskopijny a więc wchłania wilgoć czyli wodę. Znaczy to że po czasie traci swoje wartości gdyż jakby to najprościej wytłumaczyć - za dużo w nim wody, a więc w mrozy płyn poprostu przymarza - to przez tą wodę w nim, warto więc raz na dwa lata płyn hamulcowy wymieniać
                                Co do higroskopijności to oczywiście bezdyskusyjne, natomiast co do przymarzania to szczerze mówiąc wielokrotnie miewałem płyn starszy niz 2 lata (o ile starszy to już nie wspomnę, bo wstyd :? ) ale nigdy żadnego przymarzania nie zaliczyłem.

                                Zawodniony plyn daje inne bardzo realne niebezpieczeństwo. Mianowicie przy częstym ostrym hamowaniu może woda zamienić się w parę, czyli będziemy mieli w układzie mieszankę cieczowo-gazową. Efekt taki jak przy zapowietrzonych hamulcach.
                                Albo i gorszy bo oto mieliśmy hamulce OK a w trakcie hamowania znienacka mamy zapowietrzone :evil:
                                Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                Komentarz

                                • Esdes
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 70

                                  #66
                                  No te dwa lata to taki próg który moglibysmy przestrzegać. Co chodzi o zawodzenie czyli parowanie to też napewno jednak zimą może być niebezpieczniej, gdyż nie płyn może bardzo zgęstnieć i to sprawi nam że hamulce nie będą w pełni sprawne. To dlatego napisałem te dwa lata a mówię to za mechanikami którzy się znają na rzeczy. Oczywiście z płynem hamulcowym możemy jeździć i 8 lat ale sprawność układu hamowania może kiedyś zawieść oczywiście.
                                  Zawsze szanuję ulicę i ludzi z niej.

                                  Komentarz

                                  • RomanS
                                    Elegance
                                    • 2004
                                    • 804

                                    #67
                                    Jedynym kryterium rozstrzygającym jest ilość wody w płynie. Są do tego mierniki. Okres 2 lat jest ustalony bardzo asekuracyjnie, wiadomo tak byc musi. Zapewne i po 4 latach płyn bedzie OK w szczelnym ukaldzie, ale jak tego nie sprawdzamy, to nie wiemy na pewno i dlatego nakazano wymieniać co 2 lata.

                                    A mechanicy, jak to mechanicy, najchętniej wymienialiby Ci co miesiąc

                                    Ale dla tematu tego wątku to i tak bez znaczenia, ewentualne zawodnienie płynu nie jest powodem opadania pedału przy stałym nacisku (woda to też płyn-w sensie, ze nieściśliwy).
                                    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                    Komentarz

                                    • splawik
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 1292

                                      #68
                                      Dobra panowie, już po problemie. Ciekło przy tylnym kole. Dziś rano to już pedał w ogóle nie stawiał oporu i wpadał, na szczęście na ręczym dotoczyłem się do warsztatu. Teraz ładnie już trzyma i się nie zapada. Koszt 30zł, radość bezcenna.
                                      A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                      AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                      O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                      -------------------------------------------------
                                      Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                      Komentarz

                                      • lolo
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 39

                                        #69
                                        W zeszłym tygodniu na 2 wizycie padła diagnoza: układ łapie powietrze. Po kompleksowym odpowietrzeniu całego układu urządzeniem podciśnieniowym przez dwie godziny hamulec był idealny, po upływie trzeciej zaczęło się to samo i stwierdzono powietrze w układzie.
                                        Dziś wizyta trzecia, oryginalna pompa wraca pod maskę i szukanie źródła zapowietrzania. Jedyne w tym pocieszenie że pompa ABS zostaje wykluczona.

                                        PS. Do sprzedania pompa 1J1614019, pasuje do wszystkich podobnych z grupy VW

                                        Komentarz

                                        • andru123
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 783
                                          • Toyota
                                          • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                          #70
                                          i jak zakonczyla sie sprawa wpadajacego pedalu ?
                                          u mnie tez powoli wpada ale musze mocno naciskac, dodadkowo slychac syczenie pod kokpitem, po wcisnieciu jest dalej mija kika sekund i przestaje syczec
                                          jest O1 RS 1.8T XENON
                                          była O1 1.9 TDI AGR

                                          Komentarz

                                          • pasiek5
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 7

                                            #71
                                            Witam
                                            Odświeżę trochę temat bo nie znalazłem rozwiązania mojego problemu.
                                            Przez kilka miesięcy po kupnie Octavi I (1,9 tdi AHF 110 km 2004r) hamulce były naprawdę super. Wystarczyło tylko „położyć” nogę na pedale, a auto żwawo hamowało. Jakieś 3 miesiące temu dojeżdżając do skrzyżowania pedał zrobił się miększy i spadła skuteczność hamulców. Po zatrzymaniu i przytrzymaniu naciśniętego pedału zaczął on powoli zapadać się aż do podłogi. Pomogło dopiero podczas jazdy mocniejsze wciśnięcie pedału hamulca aż zadziałał ABS i po tym zabiegu hamulce znów były bardzo dobre, pedał był sztywny i nie zapadał się. Po którymś razie tej przypadłości wymieniłem płyn hamulcowy (dolewając świeżego i upuszczając przy kołach stary, nie odpowietrzałem VAGIEM) jednak to nic nie dało, nadal zdarzają się takie przypadki, że pedał mięknie i pomaga tylko mocniejsze wciśnięcie pedału tak aby zadziałał ABS.
                                            Dzisiaj po tym jak auto stało 5 dni przy pierwszym hamowaniu pedał był tak miękki, że na mokrym asfalcie nie mogłem doprowadzić do tego aby zadziałał ABS, dopiero na szutrze po kilku zadziałaniach ABS-u hamulce wróciły do normy.
                                            Fakty i wnioski:
                                            - płynu nie ubywa i brak wycieków
                                            - wszystkie tarcze i klocki ok,
                                            - możliwe przecieki wewnętrzne w pompie hamulcowej, ale usterka znika po zdziałaniu ABS-u (inni też ją wymieniali i nie pomagało) więc chyba to nie ona jest winna,
                                            - Serwo raczej też nie jest winne bo by słabo wspomagało (pedał byłby twardszy),
                                            - najbardziej podejrzana dla mnie jest pompa ABS. Patrząc na jej schemat do póki nie zadziała ABS widać, że płyn z układu może uciekać do zbiorniczka wewnątrz pompy ABS poprzez niedomykający się zaworek w pompie ABS (zaznaczony na czerwono) spowodowane np. opiłkami z pompy. To by tłumaczyło dlaczego po zadziałaniu ABS-u (praca zaworków i ich przepłukanie) hamulce wracają do normy.

                                            (obwód jednego koła)


                                            Moje pytanie brzmi czy idę w dobrym kierunku z tą pompą ABS i ile taka nowa pompa może kosztować?
                                            Uwagi mile widziane.

                                            Komentarz

                                            • outlaw
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 237
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #72
                                              podlacze sie przed wymiania tylnych zaciskow na regenerowane, pedal hamulca na zapalonym silniku byl jak brzytwa ,teraz wchodzil w podloge, po wymianie zaciskow na regenorwane, i nowych tarcz ,brembo i klocki brembo, jest lipa pedal prawie wpada do podlogi , hamulec jest od polowy odpowietrzanie bylo plyn byl spuszczony i zalany nowy dot 3 lub 4 nie pamietam, pompa wymienionai dalej nima hamulca jak kiedys, przewody do zaciskow sa tez nowe, ale mechanik mowi ze maja sie ulozyc, tja :shock: a co gdy odpowietrznik sie ulamie w polowie na pompie lub zacisku co wtedy?
                                              prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #73
                                                Pompa ABS nie ma odpowietrznika. Zacisk albo pompa sprzegla, gdy tak sie ulamie, to jest nieszczelnosc w ukladzie i leci plyn Co innego jak urywa sie zanim zacznie sie odkrecac.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • outlaw
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 237
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #74
                                                  niom wiec po wizycie krojpoznawczej na szrotach wykrecilem odpwietrzniki od pomp hamulcowych po uprzednim opiedol.... mechanika za spartolenie pedalu hamulca ktory wchodzil do podlgi teraz jest skuteczny hamulec jakies 4- 5 cm i juz opony w miejscu :diabelski_usmiech , co za mechaniory
                                                  prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...